8 Ekim 2015

PORTAKALLI LİMONLU ÜZERİ PEMBE KREM ŞANTİLİ CUPCAKE

merhabalar arkadaşlar 
bugün yine bir tarif daha vermek istedim....
adı uzun ama yapımı bir o kadar pratik bir kek türü...



MALZEMELER
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
yarım su bardağı süt 
yarım su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 portakal kabuğu rendesi
1 limon kabuğu rendesi
1.5 su bardağı un (koyuluğuna göre yarım su bardağı kadar eklenebilir) ben göz kararı kullandım.
üzeri için
1 paket krem şanti
1 çay bardağı süt
kırmızı gıda boyası (lohusa şerbeti yapılırken kullanılan toz boyadan kullandım)

YAPILIŞI
yumurta ve toz şeker iyice çırpılır üzerine süt sıvı yağ eklenip çırpılmaya devam edilir en son limon kabuğu rendesi portakal kabuğu rendesi (limon ve portakal buzluğumda bulunduğu için donuk olarak rendeledim) kabartma tozu vanilya ve un eklenip iyice çırpılır. küçük cupcake kağıtlarına bölüştürülüp 180 derece fırında pişirilir. 
üzeri için süt krem şanti ve gıda boyasından çok az konulup iyice çırpılır rengi istenilen renge ulaşana kadar boya ilave edilir. 
sütü özellikle 1 çay bardağı söyledim katı bir krem şanti olsun diye yoksa cup cakelerin üzerinde durmuyor.
krem şanti sıkma torbasına doldurulup cupcakeler soğuyana kadar buzdolabında bekletilir. cupcakeler iyice soğuduktan sonra üzeri krem şanti ile süslenir. AFİYET OLSUN.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder