22 Ekim 2015

ÇİLEK LİF


merhaba arkadaşlar bugünde yeni bitirdiğim lif örneğiyle burdayım....
bu aralar çok sık bloğuma girip paylaşımda bulunamıyor :(( okul dönemi başladığı için dersler çok yoğun oluyor bir de bunun üzerine bende dikiş kursuna başladım haftanın iki günü kurstayım oradan kalan zamanımda evle ve çocuklarla ilgileniyorum. onlardan kalan zamanımda ise lif öğrenmeye çalışıyorum :))) ilk lif deneyimimide sizlerle paylaşmak istedim....


istenilirse ele giyilerek istenirse içine sabun konularak kullanılan bir model



10 zincir çekilerek başlanıyor zinciri yuvarlak yapıp içine 8 tane fıstık dolduruyoruz ve birleştiriyoruz 2. sırada ilk önce arttırma yapıyoruz (bir boşluğa 2 fıstık yaparak) daha sonra boşluklara 1 fıstık yapıyoruz 3 tane olacak ve yine arttırma yapıyoruz tekrar boşluklara 1 er fıstık yapıp 3. sıraya geçiyoruz. diğer sıralarda sadece arttırma yerlerinde arttırma yaparak ilerliyoruz. 


başlangıç dahil 13 sıra ördükten sonra eksiltmeye başlıyoruz. arttırma yapılan yerden eksiltiyoruz. 5 sıra eksiltme yapıyoruz ve bitiriyoruz.


çilek lifimiz bittikten sonra yeşil ipi takıp 1 sıra sık iğne (üzerine almadan) 2. sırada pipirik yapıyoruz. yapraklarını yapıp bitiriyoruz...


lifimizin bitmiş hali

umarım açıklayıcı bir şekilde anlatabilmişimdir. yapacaklar için şimdiden kolay gelsin....



1 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsınız bir de yaprak yapimini anlatırsanız harika olurdu orada takildim çünkü

    YanıtlaSil