29 Haziran 2015

PEYNİRLİ RULO POĞAÇA

merhabalar
sahurluk, ikramlık pratik bir poğaça tarifiyle burdayım. kolay ve bir o kadar lezzetli. benim gibi poğaça şekli vermeye üşenenlere kolaylık :)))
 gelelim tarifine


MALZEMELER
hamuru
4-5 su bardağı kadar un
1 su bardağı ılık süt
100 gram oda ısısında margarin
1 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 paket kuru maya
2 yumurta (1 tane yumurtanın sarısı üzeri için ayrılacak)
içi için
çeyrek kalıp kadar beyaz peynir 
1 kase kaşar peynir rendesi
1 tutam maydanoz

YAPILIŞI
4 bardak un tuz şeker ve mayayla iyice karıştırılır. üzerine süt margarin ve yumurta konulup iyice yoğrulur yumuşak bir hamur olacağı için unu ölçülü koymakta fayda var. yoğrulan hamurun üzeri kapatılıp 45 dakika kadar mayalanmaya bırakılır. mayalanan hamur 2 yada 3 parçaya bölünüp dikdörtgen şeklinde açılır üzerine peynir karışımı dökülüp rulo şeklinde sarılır. 1 parmak eninde kesilir ve yağlanmış tepsiye dik bir şekilde konulur. diğer bezelerede aynı işlem yapılır ve tepsi mayası için 20 dakika kadar bekletilir en son üzerine yumurta sarısı sürülüp 180 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir (yaklaşık 20 dakika kadar). AFİYET OLSUN....



5 yorum:

  1. Blogunuzu çok beğendim :) Umarım siz de benimkine bir göz atarsınız :) http://sizleriizliyorum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık mükemmel gözüküyorlar valla diyette olmasam hemen koşup yapacağım. :) Bende bloğa yeni katıldım benim sayfama da beklerim sizi marifetli hanım:)

    YanıtlaSil
  3. Bloğunuza bayıldım gerçekten muhteşem şeyler paylaşımışsinız:-) sizin pizza poğça tarifinizi uygulamistim daha önce gerçekten çok güzel oluyor:-) ben sizi takip listeme ekledim sizde beni eklerseniz çok mutlu olurum paylaşımlarınızın devamı dileğiyle:-)
    http://www.fatmadenizz.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. çok lezzetli görünüyor bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  5. hepinize çok teşekkürler arkadaşlar. bilgisayardan bloğuma girip ancak cevap verebiliyorum. güzel yorumlarınız için tekrar teşekkürler...

    YanıtlaSil