11 Mayıs 2015

MISIR UNLU KEK

buaralar düğün telaşından bloğuma hiç fırsatım kalmıyor. az kaldı gerçi düğünden sonra tekrar yoğunlaşacağım bloğuma.
dün akşam canım mısır unlu kek istedi ve ilk defa denedim :) sonuç çok güzel oldu bence....
gelelim tarifine

MALZEMELER
3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı yoğurt
yarım su bardağından çok az fazla sıvı yağ
2 yemek kaşığı normal un
kalanı çifte kavrulmuş mısır unu (ölçü veremiyorum çünkü sıvıların yoğunluğu değişiyor koyu kek kıvamında olacak kadar konulacak)

YAPILIŞI
yumurta ve şeker iyice çırpılır üzerine sıvı yağ ve yoğurt konulur bir süre daha çırpılır. en son un kabartma tozu ve vanilya eklenir kıvamına göre azar azar mısır unu eklenir. koyu kek kıvamına gelince yağlanıp unlanmış tepsiye dökülür ve 180 derece fırında pişirilir. üzeri çok çabuk renk değiştirdiği için kürdanla kontrol ederek fırından alınır. AFİYET OLSUN.


isteğe bağlı olarak içine kuru meyveler ceviz fındıkta konulabilir. şekeri normal kekten biraz daha fazla kaldırdığı için ölçüyü yarım bardak fazla tutabilirsiniz...

2 yorum:

  1. Eline sağlık canım. Ben mısır ekmeğini de seviyorum. Buna bayılırım herhalde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz kızımla çok beğeniyoruz. sizde mutlaka deneyin özellikle mısır ekmeğini seviyorsanız bunu beğenirsiniz gibi geliyor.

      Sil