23 Şubat 2015

RULO PATATES SALATASI


dün gelen misafirlerim için yaptığım bir salata tarifini vermek istedim. misafirlerimden tam not aldı hatta dilimli halinde resimleyecektim ama maalesef resimleyemeden bitti :(
neyse artık bir sonraki sefere diyelim ve gelelim tarifine....

MALZEMELER
5-6 adet büyük patates
3 havuç
küçük bir kase bezelye
küçük bir kase kornişon turşu
3 yemek kaşığı mayonez
1 kase susuz olacak şekilde yoğurt
1 diş sarımsak
tuz
karabiber
sıvı yağ
süslemek için maydanoz

YAPILIŞI
patatesler iyice yıkanıp haşlanır.patatesler haşlanırken bezelyeler de ayrı bir yerde haşlanır.havuçlar rendelenip çok az sıvı yağda çok az tuzlanıp kavrulur ve soğumaya bırakılır . kornişon turşu doğranır. 1 diş sarımsak ezilip yoğurt ve 2 kaşık mayonezle karıştırılır. haşlanmış patatesler rendelenir tuz ve karabiberle karıştırılır. yağlı kağıt üzerine patatesler konulup dikdörtgen şeklinde düzleştirilir 1 yemek kaşığı mayonezle karıştırılmış havuçlar patateslerin üzerine konulup yayılır bezelyeler ve kornişon turşularda havucun üzerine konulup yağlı kağıt yardımıyla rulo şeklinde sarılır imkanınız varsa geceden yoksa en az 1-2 saat buzdolabında dinlendirilir servis sırasında kağıdı açılıp servis tabağına alınır üzerine hazırlanmış sarımsak ve mayonezli yoğurt dökülür maydanozla süslenir. isteğe bağlı maydanoz yerine yağı kızdırıp toz biber ve ya pulbiber yakıp dökülebilir. AFİYET OLSUN...


gfc den ve g+ dan takiplerinizi bekliyorum........

3 yorum:

  1. off leziz. sarımsak mayonez ve yoğurt üçlüsüne her zaman bayılmışımdır. favorim heryere yakışıyor

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, bloğunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba ben de takipçiniz oldum. Sevgilerimle
    Cafe Tigris
    tigrisdriver.blogspot.com

    YanıtlaSil