20 Aralık 2014

VAZGEÇİLMEZ ÜÇLÜ


bizim evde vazgeçilmez üçlüdür etli yada tavuklu pilav zerde ve ayran.çok severiz mevlütlerimizde kesinlikle yapılır zerde.
sizlerde bilirmisiniz genelde kocaelinde ve ege tarafında daha çok bilinir sütlacın daha değişiğide diyebiliriz aslında :)
ZERDE
MALZEMELER
10 kase su
10 tatlı kaşığı pirinç
3 yemek kaşığı ararot (diğer adı patates nişastası) 
1 çay kaşığı zerde boyası
1 tutam safran
3 su bardağı şeker (damak tadına göre az az eklemek gerekiyor)
süslemek için kuş üzümü
YAPILIŞI
su safran ve yıkanmış pirinç tencereye alınıp pirinçler iyice patlayana kadar haşlanır. üzerine yarım çay bardağı su ile sulandırılmış zerde boyası eklenir 1-2 taşım kaynadıktan sonra şekeri ilave edilir biraz kaynadıktan sonra tadına bakılır eğer şekeri iyiyse yarım su bardağı su ile sulandırılmış ararot yavaş yavaş ilave edilir bu esnada karıştırma hiç bırakılmamalıdır yine 1-2 taşım kaynadıktan sonra altı kapatılıp kaselere bölünür.hafif donduğunda üzeri kuş üzümüyle süslenir.AFİYET OLSUN...
kıvamı soğuduğunda pelte kıvamında olması gerekiyor eğer ararotu az gelirse sulu çok gelirse çok katı oluyor lezzeti tam yakalayamayabilirsiniz kıvam önemli anlayacağınız :)
zerde malzemelerini aktarlarda bulabilirsiniz.hatta kaç kişilik yapacaksanız o ölçüde veriyorlar genelde.
kavrulmuş et, pilavla ve ayranla denemenizi tavsiye ederim.











4 yorum:

  1. Bloğunuzu çok beğendim,takibe alıyorum.
    Sevgiler!:)
    zeyusanka.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar blogunuz yeni keşfettim ve takibe aldım..Bana da beklerim. Ayrıca ilk çekilişimi başlattım katılırsanız sevinirim

    http://gulsahinsihirlidegnegi.blogspot.com.tr/2014/12/ilk-cekilisime-davetlisiniz.html

    YanıtlaSil
  3. merhabalar takip ettiğiniz için teşekkürler.
    bende sizin bloğunuzu ziyaret edeceğim.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik. Blog kesif etkinliginde buldum sizi. Ben de bloguma beklerim. Sevgiler.. :)

    YanıtlaSil