15 Aralık 2014

TIRTIL VE TUZLU KURABİYE...


bizim evde çocuklar tarafından çok sevilir kurabiye tatlısı tuzlusu hiç fark etmez.kızımında beslenme listesinde olunca yapayım dedim güzelde oldular doğrusu :)))
gerçi oğlum aşırıp durdu fark etmediğimi zannederek onu bu şekilde izlemek çok zevkli ayrıca bu sefer geçen yaptığım börek gibi bitmeden fotoğraflarını çekebildim doğrusu internet resimlerine gerek kalmadı.neyse lafı çok uzatmayıp tarife geçeyim.

TIRTIL KURABİYE
MALZEMELER
1 paket margarin
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
1 su bardağı buğday nişastası
yarım paket kabartma tozu
aldığı kadar un
üzeri için pudra şekeri

YAPILIŞI
un hariç bütün malzemeleri iyice karıştırıp unu kontrollü bir şekilde ekleyerek yoğurmaya devam edelim ele yapışmayan fakat yumuşak bir hamur yapalım, tırtıl kurabiye kalıbından tepsiye belli ölçülerde sıralayalım kalıp yoksa istenilen şekildede yapılabilir. 180 derece fırında alt kısımları pembeleşince çıkartalım.soğuduğunda üzerine pudra şekeri serpelim.
ölçülerde 1 su bardağı pudra şekeri verdim normal ölçüsü bu şekildedir fakat ben üzerine pudra şekeri koymak istemediğim için 1 paket (250 gr) pudra şekerinin hepsini içine koyuyorum.çocuklar yerlerken pudra şekeri üzerlerine dökülmemişte oluyor.ayrıca içine kakaoda konulabilir o şekildede çok güzel oluyor fakat pişmişliğini anlamak biraz zor olduğu için ben iki renkli yaparken bir kısmınada kakaosuz olarak tepsiye diziyorum pişmesinide beyaz olanları kontrol ederek anlıyorum.şimdiden AFİYET OLSUN....
unutmadan olurda tırtıl kurabiye kalıbını nerede bulacağım diye sorarsanız tüm mutfak eşyası satan dükkanlarda hatta pazarlarda bile var fiyatı ise 1.50 krş --2.00tl arası değişiyor.



TUZLU KURABİYE

MALZEMELER
1 paket margarin
2 yumurta
1 çorba kaşığı sirke
1 paket kabartma tozu
yarım çay bardağı sıvıyağ
yarım çorba kaşığı tuz
4 su bardağı un
isteğe bağlı (hamuruna peynir yada baharat konulabilir)
üzeri için yumurta sarısı
çörek otu
YAPILIŞI
margarin sıvı yağ yumurta sirke tuz ve kabartma tozu ilave edilip karıştırılır içine 4 bardak un eklenip iyice yoğrulur yarım cm kalınlığında merdane ile açılıp (kalın olursa içi çok yumuşak kalıyor) istenilen şekilde kesilir.üzerine yumurta sarısı sürülüp çörek otu serpilir.190 derece fırında nar gibi olana kadar pişirilir.ben bu seferki kurabiye hamuruma kırmızı pul biber ve kuru kekik ilave ettim gerçekten güzel oldular.yalnız peynir ilave edecekseniz tuz oranını biraz azaltmanızı tavsiye ediyorum aksi takdirde çok tuzlu olabilir.AFİYET OLSUN...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder