17 Aralık 2014

BOL NANELİ YOĞURT ÇORBASI


kış geldi geleli hiç çorbalardan bahsetmediğimi fark ettim.bizim evde mutlaka hergün çorba içilir özellikle eşim çorbasız sofraya oturmayanlardan...
kışın o soğuk günlerinde insanın içini ısıtır sıcacık çorbalar.bugünde bir tanesinin tarifini vereyim dedim.bol naneli isteğe bağlı limonlu çok güzel bir çorbadır yoğurt çorbası :)
MALZEMELER
1 su bardağı sulu yoğurt
1 yumurta
2- 3 tepeleme yemek kaşığı un
yarım tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı kuru nane
5 bardak su
sıvıyağ
YAPILIŞI
4 su bardağı suyu tencereye alıp kısık ateşte ocağa koyalım.kalan 1 su bardağı suyun içine yoğurdu yumurtayı unu ve tuzu ilave edip iyice çırpalım (ben bu aşamada ya mikserle yada bütün malzemeleri bir kavanoza koyup ağzını sıkıca kapatıp çalkalıyorum)tencereye ilave edip kaynayana kadar çırpalım bu sırada ocağın altını açabilirsiniz kaynamaya başladığında bir kaç dakika daha kaynatıp altını kapatalım.sıvı yağı ufak bir tencereye alıp kızdıralım içine kuru naneyi içine atıp altını kapatalım.naneli yağ isteğe bağlı çorbanın tamamına karıştırılabilir yada sadece üzerleri süslenebilir.AFİYET OLSUN...

3 yorum:

  1. çok nefis görünüyo tatlım..ohhh sıcak sıcak içeceksin...ellerine sağlıkkk:))

    YanıtlaSil
  2. çok severim..annem de gzüel yapar..ben biraz maharetsizim sanırım :)

    YanıtlaSil
  3. bence maharetsiz insan yoktur bence kendinize haksizlik etmeyin.olculerini dogru kullandiginizda yapamayacaginiz yemek yoktur

    YanıtlaSil