19 Ekim 2014

BALIK SOFRASI

merhabalar arkadaşlar 
bugün balık sofrasından bir kaç kesit sunmak istedim
sofrada nelermi var
hamsi balığı kılçığıda çıkınca tam oğlumun ağzına göre oluyor :) 
salatalar havuçlu karnıbahar salatası, taze börülce salatası(balığın yanına çok yakışıyor),karışık yeşil salata
börülce salatası içinde zamanında alıp ayıklayıp haşlayıp dondurucuya kaldırdığım börülcelerden kullandım yapılışı ise haşlanmış börülcelerin üzerine 1-2 diş sarımsak rendesi göz kararı sirke tuz ve zeytinyağı konulup iyice karıştırılır bir gece önceden yapılırsa dahada lezzetli oluyor.
resimdeki sarmalarda komşumdan :)

 havuçlu karnıbahar salatası havuçlarla karnıbaharlar haşlanıp yağ limon suyu ve tuzla iyice karıştırılır servise hazır olur kızım bu salatayı çok seviyor karnıbaharın yemeğini yemediği için bu şekilde yedirebiliyorum sebzeleri değişik şekillerde çocuklara yedirilebiliriz bence :)
yeşil salatanın içindeyse marul,roka,maydanoz,taze nane,kırmızı lahana,havuç ve turp var sosunda ise limon suyu,zeytin yağı,tuz ve nar ekşisi var.
hamsileri ayıklayıp kılçıklarını çıkartıp iyice yıkadıktan sonra tuzlayıp üst üste yapıştırdım mısır unuyla unlayıp pişme saatine kadar buzdolabında beklettim bu şekilde beklediğinde evin içindeki koku bir miktar daha azdı daha sonra kızgın yağda kızarttım.AFİYET OLSUN...
balığı çok seviyoruz ama evin içne sinen kokuya çokta çözüm bulamadım açıkçası fikirleriniz olupta paylaşırsanız sevinirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder