30 Ağustos 2014


kış hazırlıklarına bugün başladım.bamyalar,taze fasülyeler,kırmızı biberler,domatesler,soslar.....
BAMYALARIN nasıl yapıldığıyla başlayacağım.
her yiğidin yoğurt yemesi farklıdır derler ben bamyaları ayıklayıp iyice yıkadıktan sonra 
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker
yarım çay bardağında daha az sirkeli suda renkleri sarıya dönene kadar haşlıyorum süzüp soğutuyorum ve poşetliyorum. 
her şekilde difrizde sakladım diyebilirim ama o kendi yapısındaki sulanmadan kurtulamadım açıkçası en sonunda bu tarifle denedim ve gerçekten o sulanma olmadı ne kadar karıştırsakta kötü görüntü olmuyor bu yüzden herkese tavsiye ederim.

gelelim TAZE FASÜLYEYE onlarıda ayıklayıp yıkayıp domates rendesiyle kavuruyorum renkleri dönünce olmuş demektir soğutup poşetliyorum porsiyonluk olarak güzelde oluyor.pişireceğim zaman soğanını kavuruyorum salındırmaya gerek kalmadan soğanın içine koyuyorum kısık ateşte kendi halinde pişiyor.lezzetlide oluyor.konservede yapılabilir aslında ama ne kadar konserve yapsamda taze pişmişin lezzetini alamıyorum oyüzden difrizde saklamayı tercih ediyorum.

KIRMIZI BİBER közleyip poşetleyip donduruyorum.difrizden çıkarıp az yağla kavuruyorum yoğurtluyorum güzelde oluyor bence:)

DOMATESLERİDE soyup rondodan geçiriyorum ve poşetleyip difrize kaldırıyorum yine.

SOSLARA gelince ajvar kahvaltılık sos yapacağım bu sene patlıcan ve kırmızı biberi közleyip rondodan geçireceğim içine rendelenmiş domates sarımsak tuz şeker çok azda sirke koyup iyice kaynatacağım.denemenizi tavsiye edrim.kahvaltıların vazgeçilmezi olacaktır.

KÖZLENMİŞ PATLICAN BİBER hepsini közleyip salata yapılacaksa karışık,eğer beğendi yapılacaksa ayrıda paketlenip kullanılabilir.

BU YAPTIKLARIMIZI DİFRİZE KOYARKEN KONSERVE YAPARKEN ÜZERLERİNİ ETİKETLEMEK GEREKİYOR YOKSA TARİHLERİ KARIŞTIRILABİLİR BEN ETİKETLEME İŞİNİ GENELDE KAĞIT BANTLARLA YAPIYORUM DAHA SONRA ÇIKMASIDA KOLAY OLUYOR KAVANOZLARIN ÜZERİNDE YAPIŞKAN İZLERİ KALMIYOR....
RESİMLERİNİ YAPTIKÇA PAYLAŞACAĞIM...
SİZLEREDE KIŞ HAZIRLIKLARI İÇİN KOLAY GELSİN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder